Ki a mediátor?

Ki a mediátor? Mit csinál a mediátor?

A mediátor egy pártatlan, kívülálló harmadik fél a felek kommunikációjában. Kérdésfeltevéseivel segít tisztázni a konfliktus természetét, feltárni a mögötte zajló szükségleteket, mederben tartja az érzelmi reakciókat. A mediátor csak a folyamatot irányítja, a döntést a felek hozzák meg. Úgy irányítja a kommunikációt, hogy a felek megtalálják a kölcsönös előnyöket és ne egymást akarják legyőzni, meggyőzni mindenáron. Teljes titoktartás mellett, nyugodt környezetben tudja feltárni problémát.

Mediátorként ítélkezés nélküli, megértő és empatikus hozzáállást biztosítok ügyfeleimnek. Számomra fontos, hogy szakmailag és emberileg is a legjobbat nyújtsam a hozzám fordulóknak


Mi a mediátor feladata?

  • egy semleges, nyugodt környezetet biztosít a felek közötti beszélgetéshez
  • a beszélgetés során kérdésfeltevéseivel feltérképezi és megfogalmazza azokat a problémákat, amiket tisztázni szükséges
  •  a mediátor segít abban a feleknek, hogy meg tudják fogalmazni saját szükségleteiket és meg tudják hallani a másik fél érdekeit, szükségleteit, közelítse egymáshoz az álláspontjukat és annak megfelelően jussanak megállapodásra
  • a panaszok mögött a beszélgetésben résztvevő felek valódi szükségleteit és érdekeit keresi
  •  a mediátor hátteret, lehetőségeket és módszereket kínál a közös gondolkodásra
  • nem engedi a feleket a múltban keletkezett sérelmeken rágódni, mederben tartja a társalgást és a jövőre koncentrál
  • segíti a feleket a kompromisszumok kialakításában
  • a felek megoldási javaslatai során kérdésfeltevéseivel segít végiggondolni, hogy azok hogyan valósíthatóak meg valójában a felek életében
  • elősegíti a békés megegyezést


Mit nem csinál egy mediátor?

  • a mediátor nem dönt Önök helyett és nem is ad tanácsot
  • nem ad igazat, és nem támogat
  • nem kényszerít a felekre semmilyen megoldást, hiszen mindkét felet ugyanúgy képviseli
  • sosem ítélkezik egyik fél felett sem


A mediátor nem döntőbíró.

A mediátor tapasztalatával Önök fogják megoldani a problémát.


További kérdések esetén forduljon hozzám bizalommal!

Ugrás az oldal tetejére
Ugrás az oldal tetejére